اصطلاحات بیمه باربری

 

tick  اعتبار اسنادي (Letter Of Credit):

قراردادی است که به موجب آن بانك گشایش کننده اعتبار متعهد مي‌شود كه به دستور و بحساب خريدار كالا پس از دريافت مدارك معين(اسناد حمل)، وجه كالا را به حساب بانک پرداخت کننده که نماینده فروشنده میباشد واریز نماید وبه این ترتیب انجام مبادلات و معاملات بین المللی تسهیل می گردد اعتبار اسنادی را به اختصار LC نیز می گویند.


tick  بارنامه (Bill Of Lading):

بارنامه اوراق بهاداری است که از طرف موسسه حمل ونقل صادر و مشخصات کالا، نام و آدرس گیرنده و فرستنده کالا، میزان کرایه حمل، مشخصات، تعداد و وزن کالا در آن قید میگردد. بارنامه به منزله قرارداد حمل، رسيد دريافت كالا و سند مالكيت آن است.


tick  مانيفست (Manifest):

فهرست محمولات يك كشتي يا يك قطار با يك كاروان از كاميونهايي را مي‌گويند كه بيشتر از يك بارنامه دارند. در فارسي مي‌توان آن را فهرست كل كالا خواند كه حاوي ريز كليه بارنامه‌هاي مربوط به محموله است.


tick  پروفرما (Proforma):

سند خريدي است كه فروشنده از مبدأ به عنوان پيشنهاد فروش، يا تعيين ارزش و شرايط فروش صادر مي‌كند. پروفورما را پيش فاكتور نيز مي‌گويند.


tick  كالاي متروکه (Abandoned merchandise):

كالاهايي است كه مدت توقف قانوني آنها در اماكن گمركي يا انبار اختصاصي پايان يافته و به‌ دلیل گوناگون از جمله بلاصاحب ماندن، بی‌استفاده ماندن و یا از رده خارج شدن ترخيص نشده باشد.


tick  اينكوترمز (Incoterms):

منظور از "اينكوترمز" مجموعه‌اي از مقررات بين‌المللي براي تفسير اصطلاحات مهم مورد استفاده در قراردادهاي تجارت خارجی است که توسط اتاق بازرگاني بين‌المللي (ICC) و به منظور رفع ابهامات ناشي از تفسيرهاي گوناگون از اصطلاحات مشابه در كشورهاي مختلف تهيه وب هنگام میگردد.


  Totall  Losstick:

خطرات بیمه شده : فقط تلف شدن کامل مورد بیمه در یک مرحله بر اثر آتش سوزی /غرق شدن/ سقوط هواپیما را در بر می گیرد. این بیمه نامه فقط تا رسیدن به مبادی ورودی کشور مقصد اعتبار دارد.

 

 tick پارتشیپمنت (Partshipment):

یعنی حمل به دفعات به این معنی که کالای مورد بیمه طی چند پارتی از مبداء به مقصد مندرج در بیمه نامه حمل گردد.


tick  ترانسشیپمنت (Transshipment):

انتقال محموله مورد بیمه از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر


tick  کشتی چارتر (Charter Ship):

کشتی است که به صورت اجاره ای کار می کند. این اجاره می تواند به صورت زمانی یا سفری باشد.

 

 

 

بيمه‌نامه باربري وارداتي

 كالاهايي كه توسط اشخاص حقيقي و حقوقي از كشورهاي خارجي خريداري مي‌گردند ، به صورت خريدهاي براتي، بدون انتقال ارز و يا از طريق اعتبارات اسنادي انجام مي‌گيرند، كه با توجه به قوانين جاري خريد اين نوع بيمه نامه براي وارد كنندگان اجباري مي‌باشد. بيمه نامه مذكور، خطراتي كه كالاهاي خريداري شده توسط وارد كنندگان ايراني از كشورهاي مختلف جهان را تهديد مي‌كنند مورد پوشش قرار مي‌دهد كه اين پوشش از كشور مبداء تا مقصد مي‌باشد.

 

 
 

بيمه‌نامه باربري صادراتي

 اين بيمه‌نامه كالاهايي كه از ايران به مقصد كشورهاي خارجي حمل مي گردند و بر اساس شرايط فروش نياز به بيمه‌نامه صادراتي دارند، را تحت پوشش قرار مي‌دهد.

 

 


بیمه نامه های باربری ترانزیت:

بیمه نامه ای می‌باشند که برای بیمه نمودن کالایی که از کشوری خارجی حرکت کرده و به کشور خارجی دیگری می‌روند استفاده می‌شود.

 
 

قرارداد بیمه حمل و نقل ساده ترانزیت را می‌توان به 2 دسته تقسیم‌بندی نمود:

  • عبوری: کالا لزوماً‌ از داخل ایران گذر کند.
  • غیرعبوری: کالا از مرز ایران گذر نکند.

 

 

 

مشاوره و استعلام قیمت انواع بیمه نامه های سامان

 

 

 

 

 

 

دنیا را جایی بهتر برای زندگی کنیم

LET'S MAKE THE WORLD A BETTER PLACE TO LIVE

 

Read 2821 times

شرکت خدمات بیمه ای همپاد معین سامانیان نماینده حقوقی شرکت بیمه سامان

شرکت خدمات بیمه ای همپاد معین سامانیان در سال 1393 از ادغام دو نمایندگی حقیقی و توسط تعدادی جوان با تجربه در صنعت بیمه و دارای تحصیلات عالی مرتبط و با مجوز رسمی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت بیمه سامان متولد شد.
رویکرد شرکت، ارائه خدمات بیمه با روشی نوآورانه و به گونه ای است که علاوه بر اشائه استفاده از محصولات بیمه ای متناسب با نیاز و خواسته افراد حقیقی و حقوقی، همیشه و در همه حال با در نظر داشتن پایان کار و زمان استفاده از پوشش های بیمه نامه، مشاوره ای موثر و کارآمد را به بیمه گذاران خود ارائه نماید.

انواع بیمه نامه های شرکت بیمه سامان: بیمه عمر و سرمایه گذاری (بیمه زندگی و بازنشستگی)، بیمه اتومبیل (شخص ثالث و بدنه)، بیمه آتش سوزی و زلزله، بیمه مسافرتی، بیمه مسئولیت، بیمه مهندسی، بیمه باربری، بیمه تکمیلی درمان و بیمه حوادث

عضویت در خبرنامه!

محصول بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان به اتکای شرکت مونیخ ری آلمان:

برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی ایران شرکت بیمه سامان موفق به عقد قرارداد اتکایی با شرکت مونیخ ری در حوزه بیمه های زندگی شد. در حال حاضر شرکت بیمه سامان تنها شرکت بیمه ایرانی دارای قرارداد در حوزه بیمه های زندگی با یک شرکت بیمه اتکایی بین المللی می باشد.