سه شنبه, 04 ارديبهشت 1397 09:41

اولین نمایشگاه بین المللی کار (ایران جابکس)

Rate this item
(0 votes)

نمایشگاه بین المللی کار ایران جابکس تهران 97 اولین دوره، در تاریخ 5 الی 8 اردیبهشت 97 برگزار می شود.

 اولین نمایشگاه بین المللی کار (ایران جابکس)

 

دبیر برگزاری اولین نمایشگاه کار ایران (ایران جابکس‌) با اشاره به اینکه نمایشگاه‌هایی که تاکنون در این زمینه در کشور برگزارشده‌اند عمدتاً دانشگاهی بودند و از طرفی شرکت‌ کننده خارجی هم نداشتند گفت: به همین دلیل نام اولین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران را انتخاب کردیم.

به نقل از روابط عمومی مرکز کار ایران، دکتر سعید سمیعی، ریاست مرکز کار ایران و دبیر برگزاری اولین نمایشگاه کار ایران (ایران جابکس‌) با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های کار در دنیا مفهومی شناخته‌شده است و مخصوصاً در کشورهای توسعه‌یافته، که معمولاً کمترین مشکل را در حوزه اشتغال دارند، شاهد برگزاری نمایشگاه‌های بسیاری در این رابطه هستیم افزود: اما در کشورمان این نمایشگاه‌ها هنوز نوپا هستند و توانسته‌اند آن‌گونه که باید نقش‌آفرینی کنند.


وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های کار ازآن‌ جهت اهمیت دارد که می‌توانند با کم کردن فاصله بین کارجویان و کارفرمایان سبب چرخش اصولی نیروی کار شوند و درنهایت محصول این چرخه کاهش نرخ بیکاری خواهد بود ادامه داد: در همین راستا با توجه به مطالعاتی که در بازار کار ایران انجام شده است و علاقه ای که در حوزه اشتغال و فناوری اطلاعات و اتصال این دو بخش است، به این نتیجه رسیدیم که خلأ برگزاری چنین نمایشگاه‌های در کشور حس می‌شود.


دکتر سمیعی با بیان اینکه به همین دلیل مرکز کار ایران برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کار ایران را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد داد ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌های با سهولت ارتباط میان کارجویان و کارفرمایان درنهایت می‌تواند با ارتقاء وضعیت اشتغال در کشور در بلند مدت تأثیر خوبی داشته و باعث کاهش نرخ بیکاری شود.


وی یکی از تفاوت‌های اصلی نمایشگاه ایران جابکس با نمایشگاه‌های دیگر را طیف افرادی دانست که در نمایشگاه خدمات می‌گیرند و گفت: نمایشگاه‌های برگزارشده قبلی که عمدتاً خوب هم بودند، گروه خاصی از کارجویان و کارفرمایان را بازار هدف قراردادند. به‌طوری‌که کارفرمایان عمدتاً سازمان‌هایی بودندکه به کارجویانی در حوزه‌های نوین کاری نیاز داشتند، مخصوصاً در رشته‌هایی که به‌ نوعی با فناوری اطلاعات ارتباط دارند. از این‌ سو اگر در این نمایشگاه‌ها به دنبال یک مدیرعامل یا یک شغل خدماتی بودید، موفق نمی‌شدید.


دبیر برگزاری اولین نمایشگاه کار ایران (ایران جابکس‌) با بیان اینکه کارجویانی نیز که در نمایشگاه‌های مشابه حضور پیدا می‌کردند عمدتاً دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های بزرگ کشور بودند که اتفاقاً آن‌ها کمترین مشکل اشتغال رادارند افزود: اما نمایشگاه ایران جابکس، دامنه فعالیت خود را گسترده‌تر کرده است و طیف وسیعی از مشاغل را پوشش می‌دهد که این موضوع هم به کارفرمایان وهم کارجویان کمک می‌کند.


وی با اشاره به اینکه سعی کردیم اولین نمایشگاه بین‌المللی کار (ایران جابکس) را در اندازِه بزرگ‌تری و در مکانی به‌ غیر از دانشگاه و در سطحی گسترده در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار کنیم افزود: ازجمله بخش‌های نمایشگاه می‌توان به پیش‌بینی فضایی برای استارت آپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.


دکتر سمیعی با اشاره به اینکه این فضا برای استارت آپ های کوچک که نیاز به حمایت دارند به‌صورت رایگان است، مگر آنکه به خدمات و فضای ویژه‌ای نیاز داشته باشد افزود: برای دفاتر مشاور شغلی و کاریابی‌ها نیز با تسهیلاتی درنظرگرفته شده تا کاریابی‌هایی که مجوز دارند بتوانند خدمات پایه نمایشگاه، همچون غرفه پیش‌ساخته را رایگان دریافت کنند.


دبیر برگزاری اولین نمایشگاه کار ایران( ایران جابکس‌) همچنین از پیش‌بینی بخشی برای رسانه‌ها در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: کارفرمایان داخلی و خارجی نیز در نمایشگاه حضور دارند و دو شرکت بزرگ آسان پرداخت (آپ) و آسیاتک در کنار دیگر برندهای مطرح داخلی و خارجی به عنوان اسپانسرهای طلایی این نمایشگاه را مورد حمایت قرار داده اند. شایان‌ ذکر است که اولین نمایشگاه کار ایران (ایران جابکس‌) با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 5 لغایت 8 اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مند می‌توانند اطلاعات تکمیلی را از سایت نمایشگاه ایران جابکس به نشانی www.iranjobex.com دریافت کنند.

 

استخدام در بیمه سامان

Read 895 times

شرکت خدمات بیمه ای همپاد معین سامانیان نماینده حقوقی شرکت بیمه سامان

شرکت خدمات بیمه ای همپاد معین سامانیان در سال 1393 از ادغام دو نمایندگی حقیقی و توسط تعدادی جوان با تجربه در صنعت بیمه و دارای تحصیلات عالی مرتبط و با مجوز رسمی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت بیمه سامان متولد شد.
رویکرد شرکت، ارائه خدمات بیمه با روشی نوآورانه و به گونه ای است که علاوه بر اشائه استفاده از محصولات بیمه ای متناسب با نیاز و خواسته افراد حقیقی و حقوقی، همیشه و در همه حال با در نظر داشتن پایان کار و زمان استفاده از پوشش های بیمه نامه، مشاوره ای موثر و کارآمد را به بیمه گذاران خود ارائه نماید.

انواع بیمه نامه های شرکت بیمه سامان: بیمه عمر و سرمایه گذاری (بیمه زندگی و بازنشستگی)، بیمه اتومبیل (شخص ثالث و بدنه)، بیمه آتش سوزی و زلزله، بیمه مسافرتی، بیمه مسئولیت، بیمه مهندسی، بیمه باربری، بیمه تکمیلی درمان و بیمه حوادث

عضویت در خبرنامه!

محصول بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان به اتکای شرکت مونیخ ری آلمان:

برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی ایران شرکت بیمه سامان موفق به عقد قرارداد اتکایی با شرکت مونیخ ری در حوزه بیمه های زندگی شد. در حال حاضر شرکت بیمه سامان تنها شرکت بیمه ایرانی دارای قرارداد در حوزه بیمه های زندگی با یک شرکت بیمه اتکایی بین المللی می باشد.